Кмет на Община Угърчин


 СТАНИМИР ЙОТОВ ПЕТКОВ - КМЕТ НА ОБЩИНА  УГЪРЧИН
 стая 201
 email: obshtina@ugarchin.com
 тел: 06931 2121, 0879414400


Кметът на общината е орган на изпълнителната власт в общината.
Кметът на общината е първостепенен разпоредител с бюджет на общината.

Кметът на общината представлява общината пред физически и юридически лица и пред съда.

Кметът на общината упражнява общо ръководство и контрол на дейността на общинската администрация.

В своята дейност кметът на общината се ръководи от закона, актовете на Общинския съвет и решенията на населението.

Кметът на общината не може да извършва търговска дейност по смисъла на Търговския закон, да бъде контрольор, управител или прокурист в търговски дружества, търговски пълномощник, търговски представител, търговски посредник, синдик, ликвидатор или да участва в надзорни, управителни и контролни органи на търговски дружества и кооперации за времето на мандата му.

    Кметът на общината:

  1. ръководи цялата изпълнителна дейност на общината;
  2. организира изпълнението на дългосрочните програми;
  3. провежда държавната политика за регионално развитие на територията на общината;
  4. организира изработването на общинския план за развитие на общината и го внася за обсъждане и приемане от общинския съвет;
  5. ръководи, организира и контролира дейността по изпълнението на общинския план за развитие;
  6. представя годишен доклад за наблюдението на изпълнението на общинския план за развитие за одобряване от Общинския съвет;
  7. осигурява публичност и прозрачност на общинския план за развитие, както и на действията по реализацията му;
  8. организира и контролира процеса по кандидатстване и управление на проекти, финансирани от Структурните фондове и Кохезионният фонд на Европейския съюз и други донорски програми;
  9. изпълнява функциите на възложител по Закона за обществените поръчки и при необходимост упълномощава други длъжностни лица да организират и провеждат процедурите за възлагане на обществени поръчки и сключват договорите за тях;
  10. внася за одобрение от Общинския съвет общата численост и структурата на общинската администрация;
  11. утвърждава Устройствения правилник на общинската администрация;
  12. утвърждава длъжностното щатно разписание на служителите в общинската администрация;
  13. назначава и освобождава от длъжност заместник-кмета на общината, кметските наместници, ръководителите на звената на издръжка от общинския бюджет, служителите в общинската администрация, с изключение на тези по чл. 46, ал. 1, т. 4 от ЗМСМА и налага предвидените от закона дисциплинарни наказания;
  14. отговаря за опазване на обществения ред, като за осигуряването му издава писмени заповеди, задължителни за началниците на съответните полицейски служби;
  15. отговаря за разработването, приемането, актуализацията и изпълнението на общинския бюджет;
  16. отговаря за определяне на целите на общината, идентифициране на рисковете за постигането им и за въвеждане на адекватна и ефективна система за финансово управление и контрол;
  17. организира изпълнението на актовете на Общинския съвет и внася в Общинския съвет отчет за изпълнението им два пъти годишно;
  18. изпраща на Общинския съвет административните актове, както и договорите и техните изменения и допълнения, издадени в изпълнение на актовете, приети от съвета, в 3-дневен срок от издаването или подписването им;
  19. организира изпълнението на задачите, които произтичат от законите и от актовете на Президента на републиката и на Министерския съвет;
  20. възлага изпълнението на свои функции на кметовете на кметствата, координира и осъществява контрол за целесъобразността и законосъобразността при тяхното изпълнение. Осъществява контрол по законосъобразността на актовете и действията на кметовете на кметства при изпълнение на техните правомощия и налага предвидените административни наказания;
  21. поддържа връзки с политическите партии, обществените организации и движения, както и с други органи на местното самоуправление в общината, в страната и в чужбина;
  22. организира и ръководи управлението при извънредни ситуации в общината;
  23. председателства Общинския съвет за сигурност и Щаба за изпълнение на общинския план за защита при бедствия;
  24. оказва съдействие на етажните собствености и техните управителни органи при условията и по реда на Закона за управление на етажната собственост;
  25. възлага или разрешава изработването на устройствени планове и техни изменения за територията на общината или за части от нея и одобрява определени устройствени планове при условията и по реда на Закона за устройство на територията;
  26. изпълнява функциите на длъжностно лице по гражданско състояние, като може да възлага тези функции с писмена заповед на кметовете на кметства, в които се поддържат регистри за гражданското състояние, кметските наместници и на други длъжностни лица от общинската администрация;
  27. осигурява организационно-техническото обслужване на Общинския съвет и участва в заседанията му с право на съвещателен глас;
  28. осъществява правомощията си по придобиване, управление и разпореждане с общинското имущество регламентирани в Закона за общинската собственост;
  29. кметът на общината е Орган по настойничеството и по попечителството и може да делегира правомощието си на определено от него длъжностно лице;
  30. назначава Дисциплинарен съвет съгласно Закона за държавния служител;
  31. прави ежегодно публичен отчет за дейността на общинската администрация пред Общинския съвет и населението на общината;
  32. организира развитието на партньорски отношения с общини от страната и чужбина и с неправителствени организации;
  33. кметът на общината осъществява и други функции, определени със закон, подзаконов нормативен акт или с решение на Общинския съвет;
  34. кметът на общината, в случаите определени от закон, изпълнява и функции, възложени му от централните държавни органи;
  35. кметът на общината представя пред Общинския съвет Програма за управление за срока на мандата в тримесечен срок от полагането на клетвата. Програмата съдържа основните цели, приоритети, дейности, сроковете за изпълнение и очакваните резултати. Представя пред Общинския съвет годишен отчет за изпълнението на програмата в срок до 31 януари;

Кметът на общината назначава безсрочно секретар на общината.

При осъществяване на дейността си кметът на общината се подпомага от заместник кмет.

Кметът на общината, определя със заповед заместник-кмет, който го замества при отсъствието му от общината.

Кметът на общината може да оправомощава заместник-кмета да изпълнява негови правомощия в случаите, когато това е предвидено в закон.

В изпълнение на своите правомощия кметът на общината издава заповеди.

На пряко подчинение на кмета на общината са  секретар на общината и главен архитект.

Потърсете в сайта
Анкета
Ползвали ли сте услугите на Центъра за административно обслужване и информация в Община Угърчин?
ЗЕЛЕН ТЕЛЕФОН

Сигнали за замърсяване на околната среда можете да подавате на телефони:

Общината: (069)31 27 70
РИОСВ: (064) 806 951
или на-mail:didi_eco@mail.bg