ПРОЕКТ „ПАТРОНАЖНА ГРИЖА + в ОБЩИНА УГЪРЧИН
ОБЩИНА УГЪРЧИН ПРОДЪЛЖАВА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОЕКТ „ПАТРОНАЖНА ГРИЖА + в ОБЩИНА УГЪРЧИН“
От 01 септември 2022 г. в община Угърчин продължава изпълнението на дейностите по Проект "Патронажна грижа + в община Угърчин" по процедура за БФП BG05M9OP001-2.119 – „ПАТРОНАЖНА ГРИЖА + Компонент 3“, финансирана по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“.
Безвъзмездната финансова помощ е в размер на 27 468.00 лв.
Срок на реализиране на проекта: 02.09.2022 г. до 02.09.2023 г.
Дейностите по проекта предвиждат предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Целта на проекта е да се осигури подкрепа чрез предоставяне на патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания чрез услуги в домашна среда.
Предвидените дейности са в
Направление - Патронажна грижа
Патронажната грижа в Община Угърчин обхваща следните дейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); транспорт на персонала, предоставящ грижа, от/до домовете на лицата. Общият размер на компенсацията за 25 потребители на Патронажната услуга е в размер на 27 468 лв. за 6 месеца, като 19 620,00 лв. са предвидени разходи за персонала и 7 848,00 лв. са други разходи за услугата.
Дейността ще надгради изпълнявания договор от общината по процедура BG05M9OP001-6.004 – „ПАТРОНАЖНА ГРИЖА + Компонент 2“
„Патронажната грижа“ ще се изпълнява от отдел на специализираната администрация на община Угърчин. Координацията на услугата ще се извършва в сградата на общинската администрация.
„Патронажната грижа“ ще осигури здравна, социална и психологическа подкрепа на минимум 25 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване
разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Териториално ще бъдат обхванати следните населени места от общината: гр. Угърчин и селата Лесидрен, Кирчево,
Славщица, Сопот и Катунец. Продължителността на услугата ще бъде за период от 6 м. Всеки потребител ще получава здравно-социална грижа до 2 часа на ден. Към 01.09.2022 г. са обхванати 49 лица.
„Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.); медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).
Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: 3 бр. домашни патронажни помощници на 8 ч. работен ден, 1 шофьор на 3 ч., 1 бр. мед. сестра на 4 ч., 1 социален работник на 2 ч. и 1 психолог на граждански договор.
За реализация на проектната дейност общината ще предостави 1 превозно средство, което ще се ползва по предварително изготвен график. Ръководителят на проекта ще контролира целесъобразното използване на средства, покриващи разхода за гориво, а отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри.
Проектната дейност се осъществява по разработената от МЗ методика за предоставяне на услугата „Патронажна грижа“.
Лицата желаещи да ползват патронажни услуги могат да подават заявления в деловодството на Община Угърчин, както и при кметовете /кметските наместници на населените места.
Лице за контакт: Димитър Димитров –Секретар на Община Угърчин и ръководител на проекта, тел. за връзка: 0886436247